KONTAKTY A ORDINAČNÍ HODINY

pá 9 - 17
so zavřeno
ne zavřeno

ceníme si vašeho i našeho času
proto musí být každý pacient
řádně objednán

banner_facebook.jpg

Čištění zubů ultrazvukem; zubní problémy

O správné technice domácího preventivního čištění zubů jsme Vás již informovali http://veterinapruhonice.cz/proc-cistit-psovi-zuby-,125.html.

Čištění zubů ultrazvukem je zákrok nutný u psů a koček s již vytvořeným zubním kamenem, jehož odstranění v domácích podmínkách již není možné. Provádí se v šetrné sedaci na klinice.

Před zákrokem je kvůli sedaci nutná hladovka (cca 16 hod), poslední jídlo tak pacient dostane obvykle předchozí den. Na klinice před přijetím pacienta provedeme klinické vyšetření. U starších zvířat je vhodné několik dní před zákrokem provést i kompletní vyšetření krve, jímž snížíme riziko možných komplikací v průběhu vlastního zákroku.

Po úvodním vyšetření pacienta šetrně sedujeme (jedna injekce do zadečku) a přijímáme k ošetření. S nervóznějšími zvířátky můžete počkat asi 10 minut v čekárně, než sedativa začnou působit.

Poté je provedeno vlastní čištění zoubků za pomoci speciálního přístroje, který ultrazvukovými vlnami rozrušuje zubní kámen. Vlastní zákrok obvykle trvá do půl hodiny. Doba, kterou s námi Váš mazlík stráví na klinice, se pohybuje kolem dvou hodin, neboť zbytek času kromě vlastního zákroku vyplní usínání a probouzení pacienta.

zubní ultrazvuk

ZUBNI ULTRAZVUK.jpg

Domů už si berete zvířátko plně probuzené ze sedace. I tak je ale vhodné nechat ho v den zákroku doma, aby bylo pod Vaším dohledem. Někteří jedinci mohou mít drobné problémy s koordinací, je proto vhodné je pohlídat, aby nespadli např. ze schodů.

Následná péče se odvíjí od toho, v jakém stavu zuby byly. Při silném zánětu dásní jsou několik dní podávána antibiotika, při zánětu alergického původu je nutná hypoalergenní dieta. Co je vhodné u všech pacientů bez rozdílu, je následné domácí čištění zubů. O tom více zde http://veterinapruhonice.cz/proc-cistit-psovi-zuby-,125.html.

Pro názornost následuje několik obrázků z čištění zubů ultrazvukem a také snímky některých konkrétních pacientů s problémy různého charakteru v dutině ústní.

1. Pacient - standardní čištění zubů ultrazvukem

zuby před čištěním

DSC00224.JPG

zuby po vyčištění

DSC00227.JPG

2. Pacient - dlouhodobě neřešený zánět dásní

otok tlamy

DSC00263.JPG

zánět z tlamy přestoupil do nosní dutiny

DSC00267.JPG

stav před ošetřením

DSC00269.JPG

stav po ošetření

DSC00271.JPG

vytažené zuby

DSC00273.JPG

3. Pacient - uremická stomatitis (zánět vzniklý působením vysokých hladin škodlivin, které jsou u zdravého zvířete odstraňovány z těla pomocí ledvinných funkcí) u kocourka s chronickým selháním ledvin

eroze na sliznicích

DSC00245.JPG

4. Pacient - zánět způsobený nadměrnou činností imunitního systému. Dá se úspěšně řešit hypoalergenní dietou.

zanícené dásně

DSC00477.JPG

některé zuby už chybí

DSC00475.JPG